Besökare

onsdag 22 december 2010

Hemmadag

Idag va albin hemma från fritids och gjorde mig sällskap. Det är en bestämd kille jag har att göra med till och från. Läste för inte så längesen på Martinas blogg att hon hade en trotsig tjej hemma, Tyra:) Och de skiljer ett halvår ungefär på dom så jag vet precis vad hon menar. Som små tonåringar:) Inte alltid dökul kanske.. Idag va problemet att ta sig till frisören och det var ett måste nu för hans hår växer åt alla håll. Tanken va att vi skulle va där vid 9 men blev mer än en timme sena och det resultera i att vi fick vänta typ 20 nr, va ju liksom inte bara vi som va sena ute me att tänka på sånt på Gränby idag..



Sen har resten av dagen innehållit tv spel, pyssel och bakning mm. Ett tips att ge till barn som gillar att pyssla är dom här 3D stickerserna, Albin pysslade me de jättemycket förra året när han inte kunde vara ute när hans ben va brutet.Kul för även mammor me som gillar att pyssla:)



Sen har ja bakat Falsktosca som blev så himla god så jag nästan åt upp alla kant bitar själv:)



Till kvällen kom Albins kompis hit som ska sova över så nu får jag känna på hur det känns att ha två små grabbar hemma. Går hyfsat bra, de har myst i soffan i bara kallingar, gjort kalsong greppet, skjuter på varandra som cowboys,byggt lego,ätit glass och stängt in sig på rummet och pratat hemlisar,anar att de pratar om tjejer:)
Nu har de lagt sig i Albins säng och kollar på Toy Story och ska varva ner lite..:)




Nej nu ska jag gå och kolla till smågrabbarna för de är så himla tyst därinne nu och sen slå in några julklappar som jag hittade i garderoben:)

*Sköt om Er*

Förresten hörrni, va kallt de va ute idag!
Och förresten en sak till, nu vill jag att min stora kille me ska komme hem så vi får fira jul..*Saknar*

3 kommentarer:

  1. Haha men vad skönt att höra att man inte är ensam om gnälliga, olydiga barn:)

    SvaraRadera
  2. Hälsa till Albin från mig! Vad kul att pysslandet fortfarande håller i sig. :)
    Kramar Camilla

    SvaraRadera
  3. Martina nej de är du verkligen inte:) Men ibland känns det ju som att man är det att alla andra barn lyder så himla bra..God Jul till dig och familjen!

    Camilla ja jag ska hälsa han och ja han plocka fram de idag me, så det va en jätte bra present du hittade:) God Jul kramar

    SvaraRadera